Hoe krijg je de beste resultaten uit een dieet voedselprogramma

Natural Body Health

 

 

Het is al zo vaak gezegd en het valt niet te ontkennen – om de beste resultaten uit een dieet-voedingsprogramma te halen moet het gevolgd worden en moet er veel discipline aan de dag worden gelegd. Het basisonderdeel zou uw voedingsplan kunnen zijn, en dit zou een geweldig startpunt kunnen zijn in uw gewichtsverliesprogramma.

In een algemene voedingscoach vermindert u uw calorie-inname, terwijl u toch een veilig niveau van vetten en koolhydraten behoudt. In plaats van 1 kg koolhydraten per dag, is je behoefte gebaseerd op het volgende:

HIV: 1000kJ/dag HIV/dag: 2500kJ/dag Vitamine B/kg lichaamsgewicht: 500kJ/dag Vitamine C: 1000mg/dag: 800mg/dag Op het internet zijn nog veel meer voedingsschema’s te vinden; het belangrijkste is dat je ze nauwgezet volgt met een minimum van 800 kcal per dag en een maximum van 1500 kcal per dag. Hoe meer vet en eiwit in het dieet, hoe meer calorieën er zullen afnemen, want onthoud dat vet en eiwit slechts vier calorieën per gram van het voedsel bevatten, terwijl koolhydraten zeven calorieën per gram bevatten.

Het voedingsplan moet voedsel bevatten dat rijk is aan vezels – fruit en groenten, en gezonde vetten zoals amandelen, walnoten, avocado en olijfolie van de eerste persing. Eiwit moet ongeveer een derde van de maaltijd uitmaken, en koolhydraten de resterende twee derde.

Het doel van uw voedingsplan is uw lichaam niet te beperken, maar juist te veralgemenen, aangezien het lichaam altijd weer kan terugkeren naar uw vorige toestand. Omdat uw calorie-inname is verlaagd, zult u bovendien, als u blijft sporten, meer calorieën verbranden dan normaal, waardoor uw stofwisseling sneller zal stijgen. Het percentage van het voedingsplan dat aan elke voedingsstof wordt besteed is meestal 25%, 25% is meestal goed, maar iets minder dan de 25% kan in sommige gevallen schadelijk zijn.

Tijdens het dieet moet ook de inname van vocht worden beperkt, aangezien het lichaam van de meeste mensen voor ongeveer 75% uit water bestaat. Bij het uitspoelen van het lichaam en vooral bij lichamelijke activiteiten moet veel water verloren gaan. Om het vocht dat het lichaam verliest te vervangen, worden voedzame vloeistoffen aanbevolen: vruchtensappen, groene thee, groentesappen en sportdranken.

Hieronder vindt u de 3 belangrijkste elementen van een voedingsplan.

1. Het vermijden van eenvoudige suiker.

We weten allemaal dat suikers in de vorm van wat we noemen enkelvoudige koolhydraten zeer schadelijk zijn voor de gezondheid. Aangezien enkelvoudige suiker bestaat uit één of twee suikers die gebonden zijn met vetzuren, hebben wetenschappelijke studies het verband aangetoond tussen deze suikers en gezondheidsklachten. Een voorbeeld is de stijging van de bloedsuikerspiegel bij mensen met diabetes type II in de periode dat zij suikervrije producten gebruiken.

2. Beperk de consumptie van verzadigde vetten tot een minimum.

Ondanks het feit dat verzadigde vetten de reputatie hebben meer schade aan de gezondheid toe te brengen, zijn ze nog steeds oké als ze in kleine hoeveelheden worden geconsumeerd. Als je echter beter kijkt, zul je merken dat ALLE vetten, ook de verzadigde, je cholesterolgehalte verhogen en de gezondheidsrisico’s een stuk groter worden.

lees meer:

GEARCHIVEERD ONDER:sport

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *